Як проходить процедура відключення світла через борги: що робити для недопущення такої ситуації

Сніданок з 1+1
06:30
Будні

Що робити, аби вам не відключили світло через наявну заборгованість.

Поделиться:

За статистикою більше 15 млрд становить борг українців від несплати комунальних послуг. Нагадуємо, що невдовзі Кабмін скасував мораторій на відключення електроенергії за борги. За яких умов відбуватиметься стягнення платежів та як цього уникнути розповів головний директор YASNO Сергій Коваленко у «Сніданку з 1+1».

Показники Києва і Дніпропетровської області налічують близько 1,250 млрд гривень боргу. Шокуючі цифри, як зазначає експерт, згасають і люди поступово починають сплачувати рахунки. Сергій повідомляє, що відключення не несуть користі ні для компанії, ні для споживачів: 

«Ніхто з системи не зацікавлений у відключеннях, оскільки компанії не вигідно зупиняти цей процес». 

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Зачинені укриття у Києві: як вирішити проблему з доступом до сховищ під час повітряної тривоги

Постачальники в обовʼязковому порядку попереджають про наявний борг. В результаті з 74 тисяч боржників, вже надходять погашення повних сум заборгованості: 

«Я дуже вдячний, що десь майже 20% після цих попереджень сплатили повністю, або майже повністю».

Сергій наголошує, що не відключають всіх, хто не сплатив за попередні місяці, а то і роки. Спочатку надсилаються попередження, адже багато хто має складну фінансову ситуацію: 

«Є боржники, які не мають великих заборгованостей. За перший місяць 100 мільйонів сплатили ті, кому направили попередження. Ще близько 150 мільйонів надійшло від боржників, що не отримали попередження, але знали про свою заборгованість».

В цілому, компанія YASNO зафіксувала більше 250 мільйонів, виручених від погашення боргів коштів: «Мій улюблений приклад, як людина сплатила 142 тисячі за раз».

Якщо людина комунікує з компанією, а не ігнорує попередження, електропостачання їй не відключатимуть. Задля вирішення ситуації з боргами необхідно обов’язково звʼязатися з компанію і вирішити, як проходитиме сплата рахунків: 

«Є люди, які мають складні життєві обставини. Але головне, щоб людина йшла на контакт. Компанія надає можливість реструктуризувати суму. Головне, щоб людина прийшла і сказала, що готова сплачувати».

Процедура попередження включає:

  1. Онлайн сповіщення про заборгованість. 
  2. Паперове сповіщення рекомендованим листом за 10 днів.
  3. Попередження від ОСР за 5 днів.

При відсутності комунікації з боку клієнта після цього відбувається процедура відключення. 

Більше цікавого та корисного дивіться у будні в "Сніданку з 1+1" з 06:30 до 09:30 на телеканалі "1+1 Україна".

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Як зміняться пенсійні виплати у 2024 році: нові подробиці планової індексації

 

Новости по теме